Odkładanie decyzji o zmianie krzeseł

wymiana krzesel - podjęcie decyzjiKrzesła biurowe to podstawy przedmiot w każdym pracowniczym biurze. Czas jego użytkowania bywa dość różny. Wszystko tak naprawdę zależy od jego wizualnych oznak eksploatacji. Szczególnie ważny jest schludny zewnętrzny wygląd. Często tkaniny bardzo szybko się zużywały, obecnie stosuje się zdecydowanie bardziej wytrzymałe tkaniny. To powoduje, że dość schludny wygląd, brak widocznych śladów użytkowania wpływają na brak decyzji o wymianie tego przedmiotu.
A pod płaszczem przyzwoitego wyglądu zewnętrznego ukryty jest fatalny stan techniczny. Wiele krzeseł użytkowanych lat nie ma nic wspólnego z ergonomią, tak modną obecnie, ale i zarazem bardzo potrzebną. Pracownicy biurowi, które użytkują taki rodzaj mebli biurowych w większości skarżą się na liczne nieregularne dolegliwości kręgosłupa. Jednakże mało kto wiąże te bóle z niskim standardem krzesła i jego wieloletnim użytkowaniem. To co ulega zniszczeniu i jest często niewidoczne dla oczu to pinka. Od jej gatunku, grubości i gęstości zależy czas użytkowania pinki. Nie jest to element „wieczny”, po pewnym czasie zaczyna się zużywać. W końcu pianka ulegnie procesowi całkowitego wysiedzenia. Oznacza to dla użytkownika krzesła, że często będzie czuł w siedzisku drewniany stelaż – spodnią warstwę każdego siedziska.
Kiedy więc należy podjąć decyzje o wymianie tych ważnych przedmiotów stanowisk pracy. Natychmiastowo w przypadku wysiedzenia się pianki w krześle, oraz przy taniej konstrukcji, budowie krzesła niemającej nic wspólnego z ergonomią. Właścicieli firm często są nieświadomi stanu wyposażenia na stanowiskach pracy, często w nawale spraw temat ten jest zapomniany. Pracownik biurowy powinien umieć ocenić stan techniczny swojego krzesła oraz stopień dopasowania siedziska i oparcia do własnego ciała. Problem dolegliwości kręgosłupa w średnim i młodym pokoleniu pracowników biurowych został już zdiagnozowany. Głównym winowajcą jest niski standard krzesła, który w połączeniu z brakiem aktywności fizycznej danej osoby prowadzi do regularnych problemów z kręgosłupem. Mimo, że jest się stosunkowo młodym, nie pracuje się fizycznie, nie dźwiga a tylko siedzi przez 8 h przyklejony do fotela lub krzesła.
W dużych firmach i tych największych korporacyjnych problem niskiego standardu przedmiotów stanowiska pracy nie występuje. Zachodnie wzorce organizacji pracy w całości bazują na wynikach badań naukowych, tam bardzo dużo i „mocno” mówi się o ergonomii. Jej założenia wcielone w biurowej przestrzeni gwarantują wyższą jakość i wydajność pracy. Pracownicy osiągając komfort fizyczny popełniają mniej błędów ( lepsza koncentracja ), zdecydowanie bardziej angażują  się w pracę,  zamiast ciągłego odliczania ile zostało do przysłowiowej godziny 15. Ergonomiczne krzesło biurowe posiada zaawansowaną budowę, mechanizmy gwarantujące szeroki zakres możliwości regulacyjnych.  Wygoda, zabezpieczenie dolnego odcinka kręgosłupa to ważne zalety tych rozwiązań. Jednakże to co przekonuje właścicieli firm najbardziej to zyski. Wyniki naukowych analiz opisują duże zyski wymierne dla firmy po wdrożeniu ergonomicznego standardu stanowiska pracy. Pracownik są bardziej wydajni, a jakość ich pracy zdecydowanie lepsza.

Zdjęcie pobranie z serwisu : https://pixabay.com/pl/kobieta-tarcza-obecnie-wyb%C3%B3r-2692437/